woensdag 5 juni 2013

Het Narcistische sprookjesboek van Dijsselbloem




Ik zat gisteren te kijken naar Knevel en van de Brink. Niet dat ik echt fan ben, maar ach, wat moet je anders kijken. Ik zag daar minister Dijsselbloem zitten, en ik hoorde hem praten. Maar misschien had de regie er beter het muziekje van het ‘Carnaval festival’ van de Efteling onder kunnen zetten. Minister Dijsselbloem gelooft werkelijk in sprookjes. Hij lijkt van een andere wereld te komen. Hij gaf dat ook zelf aan. Hij moet iedere dag met een bootje roeiend naar de bewoonde wereld komen. Hij schijnt in een uiterwaarden te wonen waar ze volgens mij geen radio, tv of internet hebben en ook al jaren geen krant meer komt.

Ik hoorde hem praten over onze economie, en hoe hij daar over denkt en hoe hij denkt dit op te lossen. Dijsselbloem vertelde dat hij denkt dat bezuinigingen nodig zijn om schulden op orde te brengen? Ik weet niet over welke schulden hij het heeft? Wij normale mensen hebben geen schulden en ook geen schulden gemaakt maar door het handelen van dit kabinet krijgen wij die wel! Dat de overheid schulden heeft en heeft gemaakt dat is niet onze schuld. De overheid moet zelf zaken op orde stellen, maar wij hoeven hier niet de dupe van te zijn? Zo lijkt mij.

Die lapzwansen in Den Haag en zeker die flapdrol van een Jan Kees de Jager hebben altijd veel te hard lopen roepen over die 3% regel. En wie halen het nu niet? Precies, Nederland. En hoe komt dat? Omdat er veel te hard bezuinigd wordt, waardoor de economie op z’n gat ligt. En mensen hun baan kwijt raken. Waardoor en er nog minder binnen zal komen en er nog meer uitkeringen uitgekeerd moeten worden… Andries Knevel probeerde Dijsselbloem dit ook uit te leggen. Maar het lijkt wel of ministers niet meer luisteren? Het lijkt wel of het hem naar zijn bol gestegen is? Zeker nu hij voorzitter van de Eurogroep is geworden. Het lijkt wel of hij alleen nog maar naar zichzelf wil luisteren  Het nijgt enorm naar Narcisme. Andries Knevel probeerde Dijsselbloem uit te leggen dat er steeds minder geld binnen komt. Dat mensen hun hand op de knip houden en dat dit zodoende een vicieuze cirkel is die alleen maar neer waards gaat. Maar dat leek Dijsselbloem niet te horen. Hij lijkt wel oostindisch doof.

Een minuut later begon Dijsselbloem weer opnieuw over dat mensen hypotheken af kunnen lossen en weer aan het sparen zijn? Ik weet echt niet in wat voor sprookjesbos hij woont maar mensen kunnen straks hun hypotheken niet meer af lossen want mensen raken hun baan kwijt! En uiteindelijk ook hun huis. Mensen kunnen niet meer sparen want mensen raken hun baan kwijt en omdat er ook op uitkeringen als WW e.d. al extreem bezuinigd is? Kunnen de mensen helemaal niets meer kopen. En huren… dat gaat ook niet omdat de huren vrij gegeven zijn en verhuurders nu kunnen vragen wat ze willen?

Ik woon zelf met mijn vriendin in een veel te duur huur huis, ik ben mijn baan al kwijt en een uitkering ho maar? Ik kom ook niet aan een nieuwe baan. Mijn vriendin heeft goed gestudeerd Ze heeft nu drie keer een contract gehad maar in september moet ze er ook uit omdat het bedrijf geen nieuwe mensen meer in vaste dienst neemt. Ze komt ook niet aan een andere baan omdat ze met haar diploma’s te duur is of lijkt. Voor september moet er echt iets gebeuren anders kunnen wij hier de huur niet meer betalen. En een hypotheek krijgen wij zo ook niet. Dan moeten we maar uit elkaar gaan dan kan ik bij de gemeente een uitkering aan vragen en om woonruimte vragen. Dan kost het de staat nog meer geld. Maar dat blijken ze in Den Haag niet te snappen?

Ik ben geen Fan van Andries Knevel maar hij heeft het wel juist. Dijsselbloem moet tegen Europa zeggen Fuck die 3%. Wij gaan investeren in de economie zodat iedereen weer werk heeft en een huis kan huren of kopen zodat er weer vertrouwen komt, en de industrie ook weer een boost krijgt. Dan komt die 3% vanzelf. Maar dat lijkt Dijsselbloem niet te snappen. Hij denkt alleen aan zichzelf. Toch weer dat narcisme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten